10 år

Det är inte många dagar i mitt liv som jag minns exakt vad jag gjorde vid en tidpunkt för 10 år sedan. 9/11 förändrade världen och jag minns att jag, Viktor och Sebbe var livrädda för vad som skulle hända med världen. David fick Goliat skakade och hela världen skakades om och förändrades. Räddsla, ovisshet och terror känslor som påverkade större delen av västvärlden. Sen att USA krävde hämd på Afghanistan är en annan historia.

10 år senare står jag på platsen exakt den platsen som skrämde livet ur mig för 10 år sedan. Världen är förändrad och den har upplevet ljusare tidare än vad den går igenom just nu, men idag var en dag som visade att det finns mycket hopp i världen. Människor från olika etniciter och från hela världen på en och samma plats som visar sympati till de som var personligt drabbade.  Ett tecken på att om vi bara tar hand om varandra, slutar bry sig om människor ursprung och tro så glimtar det en väldigt ljus framtid runt hörnet.


"Ditt liv är ditt eget.
Du äger din tanke och tid.
Låt ingen ta det ifrån dig.
Älskling, du är en speciell individ."

Kommentarer
Postat av: mamma Susi

Ja, tänk att det faktiskt var på riktigt - det som först verkade vara ofattbart. Och att du nu var med om denna ceremoni. En milstolpe och ett minne för livet. Blicka framåt, se livet från den ljusa sidan och var tacksam att just du är du!!!! Kram Mammi

Ps. Vi ses snart!

2011-09-12 @ 12:45:25
Postat av: Anonym

Ja, tänk att det faktiskt var på riktigt - det som först verkade vara ofattbart. Och att du nu var med om denna ceremoni. En milstolpe och ett minne för livet. Blicka framåt, se livet från den ljusa sidan och var tacksam att just du är du!!!! Kram Mammi

Ps. Vi ses snart!

2011-09-12 @ 12:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0