En dag på tunnelbanan

Ytterligare en tidig morgon och jag sitter på tunnelbanan på väg till jobbet. Det finns fyra olika typer av passagerare så här på morgonen. Ett de som leker med mobilen, smsar och spelar spel. Antingen de som har druckit alldeles för mycket kaffe på morgonen. 

Typ nummer två totalt o sitter o halvsover på väg till jobbet. Personerna somnas största sannolik tänker varför stannade jag uppe och såg igenom braveheart istället för att sova.

Typ nummer 3 bibliotekarien. Har alltid en bok i väskan eller i handen. Inte allt för ovanligt att man ser stig Larsson i deras händer och verkar tillskillnad från andra människor få energi av o läsa böcker. 

Typ nummer 4 multitaskaren. Sminkar sig på vägen in till jobbet för att spara tid och bryr sig inte om att det tar 3 gånger så lång tid att göra det på tåget. OBS inget för nybörjare om du inte vill se ut som Clownen Manne. 


Spana in affischen 

Kommentarer
Postat av: Pontus

Så vilken är du? Skulle lätt somna innan jag ens hunnit sätta mig ner..

2011-10-12 @ 18:52:58
Postat av: Emilia

Sant, så sant. Precis samma här i Japan. ^^ De flesta sover.. Japaner sover ÖVERALLT.

2011-10-13 @ 00:36:40
Postat av: Kalle

Jag ar en av de som multitaskar. Jag bloggar nar jag aker tunnelbana och sa gor jag min journal laxa.



Emilia: Aer de inte radda for att nagon ska sno deras grejer?

2011-10-14 @ 02:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0