You beat the city or the city beats you

Either way you beat the city or the city beats you. I natt så slog staden mig... Vad hände med ödmjukheten och den genuina trevliga gemenskapen... Det som jag alltid kommer att ha svårast för i New York är att den verkar inte existera här.... Efter att ha gått hem i över två timmar för att sedan ta en taxi inser jag att den bor inte här... ( Som Style by Mats - Mats hade sagt). Ibland är jag alldeles för mycket av en små stads människa i en väldigt stor stad.... Ibland tror jag att allt fungerar som det gör i små städerna runt om i Sverige, men det är fucking New York... Jag förväntar mig alltid en genuin trevlig attityd för att jag själv alltid vill alla människors bästa, men jag måste sluta mig förvänta mig att alla är likadana tillbaka... New York på våren känns betydligt bättre än i Vintras och sommaren kan bli riktigt awesome....  Det som ändå är det bästa med att vara här förutom skolan och alla bra människor är att jag verkligen lär mig vilka värderingar som uppskattar och vilka värderingar som jag kan bygga mitt liv på... Denna resa har förändrat mig och gjort mig till en betydligt mer ödmjuk än när jag påbörjade denna resa :)

Till alla som står mig närmaste ni betyder allt <3

http://www.youtube.com/watch?v=5g5DlmLOA00

Kommentarer
Postat av: Lena

Vi älskar dej med Kalle, kram från oss alla Nannisarna

2011-05-08 @ 14:41:09
Postat av: gittan

Instammer med Nannisarna

Gittan coh Robert

2011-05-09 @ 19:51:52
Postat av: Mamma Susi

Din "polska" mamma älskar dig (liksom farsan) såklart!! Min älsklingsbild på mina älsklingar!

2011-05-09 @ 21:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0