Hemma

Hemma är där jag har mina skor
I huset där jag inte längre bor

Där min mamma bakade bullar
Det som jag kallade för berg var kullar

Där jag käkade picknick på stubbar
Där jag grät när jag jag inte hittade mina goblins gubbar

Hemma är i sinnet
Men det är även i minnet

Hemma nu för mig är i ett annat land
Långt ifrån den platsen där jag var rädd för sand

Nu är jag rädd för saker som utanför min kontroll
Istället för att tänka på att inte göra bort mig när jag som knatte sparkade boll

Oavsett vad som blir nästa dilemma
Så finns det en plats i mitt hjärta som jag kan kalla för hemma





Kommentarer
Postat av: Lena

Vad duktig du är Kalle att få ihop sådan fin vers. Det är så man blir lite tårögd. Kram från oss alla

2011-05-15 @ 08:27:35
Postat av: ana

true! hor av dig snart! 914 787 9108

2011-05-15 @ 08:28:08
Postat av: Mamma Susi

Snyggaste killarna ever! Och snällaste med....

2011-05-15 @ 20:44:38
Postat av: Mamma Susi

Snyggaste killarna ever! Och snällaste...

2011-05-15 @ 20:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0