We made it

Tentorna är över och här står jag glad och  med känslan att jag gav allt. I made it och imorgon åker jag hem. Det ska bli så himla kul att träffa alla människor som jag verkligen tycker om och som ger mig sån underbar energi och livsgläde.

Det blir tråkigt att lämna New York på sätt och vis, men det finns en sak som jag inte kommer att sakna och det är den här attityden med att "hugga någon eller bli huggen i ryggen". Något som ni turister som drömmer om att besöka New York som ni aldrig kommer att uppleva föräns ni flyttar hit är att New York är väldigt ytligt. Kompisar och vänner går att byta som det vore bokmärken,pokemons eller pogs. Duger det inte så kan man hugga dom i ryggen bara man får det man eftersträvar och att det gynnar än själv. Många kommer hit för att dom har sett på för många avsnitt av Sex and the city och vill leva livet som det vore ett avsnitt av showen. Jag har träffat så många av er och visst livet kanske är en fest då och då som Nationalteatern sjunger om, men väx upp.

Sen så finns det ni er här i denna som stad som går mot strömmen och inte faller för det ytliga, billiga livet som de flesta kommer förkasta en dag om de inte är kompletta egoister. Det är ni som lever för det roliga, som går att snacka om allt, som alltid finns där som jag verkligen kan kalla för mina vänner. Oavsett var ni kommer att ta vägen efter eran tid här i New York så kommer vi alltid kunna träffas, slå en pling på skype och fortsätta hålla kontakten med. Det är ni som är mina vänner och det är ni som gör New York värt att uppleva. Utan er så hade inte New York varit samma stad <3

Belle & Sebastian – Piazza, New York Catcher

Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Är det trillingar på bilden?????? Kommer ni alla tre hem till your hometown????

2011-03-25 @ 13:08:47
Postat av: Vanessa

Hoho, jag tar åt mig av den sista delen :)

New York hade ju inte vara likadan utan dig, Kalle!

Ha det så kul hemma så ses vi när du är tillbaka igen! Vi ska vakta lägenheten och inte bränna ner den som vissa andra nästan lyckats med.. :P

2011-03-25 @ 18:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0