Good hair

Good hair style is important for black people. I torsdags såg jag en film som verkligen förändrade hur jag ser på människor. Det är en dokumentär som handlar om hur viktigt det är för svarta att ha snyggt hår. Det som verkligen förändra min syn var att först och främ så finns det något som heter "weeves" som tydligen är jätte vanligt bland svarta att man syr in någon annans hår och limmar dit det. Hade aldrig hörtalas om det förut vart helt chockad? Samma sak med relaxa. Ett medel som gör att håret blir platt. Det som är häppnadsväckande är att medlet kan fräta igenom metall. Så nu går jag runt och försöker lista ut vilka som har riktigt hår och vilka som har "weeves"....


Florence Valentin – När jag kommer hem
Ytterligare en helg bara flög förbi.. Torsdagsklubben med landskamp i Beer Pong mot Sydkorea, Slappar fredag med film, chips o mat. Utgång i Williamsburgh igår. Och idag blir det bio med Dogge. Men först blir det på med in-linsen och skatea upp till Dogge. Är näst intill klar med min research paper om Melodifestivalen det enda som är kvar är referenslistan. 12 dagar kvar sen så är the boy back in town :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0