Living in Grekland

Att bo i Grekland. Jag har aldrig varit i Grekland i hela mitt liv ändå så bor jag helt plötsligt i det. I alla fall om man ska kolla på butikerna, människorna, restaurangerna och husen så påminner det mer om Grekland än vad det påminner t ex södra USA. Igår var jag ialla fall inne i butiken Grek Village och valde mellan 6 olika sorters feta oster för att ta med hem. Det vart någon stark som påminde om en blandning mellan västerbotten och feta ost.


Imorgon ska jag lära några Amerikaner dansa små grodorna under mitt sista tal i kursen Public Speaking. Undrar om de kommer att tro att vi svenskar är helt från vettet eller ialla fall lite konstiga. Saker och ting blir väldigt intressant när man tittar på de utifrån tredje persons perspektiv och börjar ifråga sätta dem. Små grodorna är för övrigt en fransk sång från början. Något som jag alltid trott har varit typiskt Svensk.

Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Väntar med spänning på att få veta hur det gick!!?? Bad du någon att spela in dansen? Skulle vara kul att få se. Läste att ni haft kraftiga vindar och en hoppborg "flugit iväg" Här är det jättevarmt, ösregn och åska. Din syster hann inte hem innan regnet kom!! Pappa har haft strölöst på macken = strul värre! Kramis Mammi

2011-06-07 @ 20:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0