Landslide

"I took my love, I took it down
Climbed a mountain and I turned around
And I saw my reflection in the snow covered hills
Till the landslide brought me down

Oh, mirror in the sky, what is love?
Can the child within my heart rise above?
Can I sail through the changing ocean tides?
Can I handle the seasons of my life?
Mmm, mmm, mmm

Well, I've been afraid of changing
'Cause I've built my life around you
But time makes you bolder
Even children get older and I'm getting older too"





Förändring är ofrånkomlig. Tiden förändras och vi med den. Även om vi kanske ibland biter oss tag ltie för länge i det förflutna för att det är säkert och bekant. Förändring är nytt, skrämmande, men även det som vi driver oss till att våga göra nya saker och att utmana oss att upptäcka något nytt.

Utan förändring skulle vi äta samma gamla flingor med fil varje dag till frukost, köra runt i häst med vagn och späning o äventyr skulle inte existera.

http://www.youtube.com/watch?v=2bKo4kUJxlc

Jag kommer ihåg när jag och Henke var 11 år gamla o Henke hade fått in Canal + för en dag. Hela dagen visade dom en ny show som Henke hade sett som hette: South Park. Inte för att jag hade hade någon direkt aning om vad serien handlade om, men jag litade på Henkes omdöme.  Några min i mitt första avsnitt så var jag helt fast. Tyvärr så ser det ut som slutet snart är här.
Som tur är ju förändring inte bara dåligt som t ex att dom här frisyrerna inte existerar längre. Bilden är ifrån en utekväll 2007 på vintern då jag Henke var på väg till La Scala.



4 år senare på Quays i New York brevid ett foto på Shane Mcgowan.

http://www.youtube.com/watch?v=mFNze0ogkyI
Sista säsongen på Entourage och det börjar om ca en månad. Serien om 4 vänner som bor i Los Angeles och en av dem är en filmstjärna. Budskapet är kort och gott att vänner är det viktigaste du har efter din familj. Plus att dem glider runt och lever ett väldigt gott liv i Los Angeles.

På tal om vänner och familj nästa vecka så kommer jag hem igen. Det ska bli underbart att få se er alla igen. Förbered er på två veckor med fart, fläckt, mys och helt enkelt en väldig härlig period.

http://www.youtube.com/watch?v=1Kf_6BWcOOg
Ska bli skönt att säga: I'm Back

http://www.youtube.com/watch?v=tcwS3GSDOrc&feature=related

Kommentarer
Postat av: Lena

Va härligt Kalle, vi saknar dej. Snart får vi kramas igen och du kanske får äta Christers bullar, vem vet vem vet.

2011-06-14 @ 18:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0