Roadtrip till Rhode Island

I lördagsmorse så lämnade jag New York för att bege mig till Rhode Island. Ett område som inte bara är känt för sin dressing (Rhode Island sås) utan främst för sina fina stränder. Vår destination var New Port och som chaufför var det Kalle "privatchauffören" Mobeck Petersson.


Den fina Kian (Kia som jag tror är sydkoreansk) vart våran bil under denna trip till Rhode Island

AKTA ETT RÅDJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR ( Nee tog bara ett kort innan det var dags att åka iväg)

Lite taktik snack innan det var dags att åka iväg i Bilen... Vi var tvugna att ta tåget utanför New York vilket tog ca 40 min och sedan taxi i 15 min för att komma till Bilfirman så var uppgång runt 6-6:30 på lördagmorgonen.
Delstopp nummer ett först lunch och sen glass på Cold Stone. På Cold stone kan man få glass och sen välja med massa olika grejer att ha i glassen. Jag åt mellon sorbe med gummibjörnar. Sebastian käkade vanilj med något i.....

Ett antal timmar senare och massa radiomusik senare så var vi äntligen framme ;D Stranden som vi hittade först var ingen bra badstrand, men skön strand att bara koppla av på.

Rhode Island mer än bara sås del två kommer lite senare idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0