Trader Joes

I måndags drog jag in till skolan efter att ha skrivit klart mitt tal om IKEA som för övrigt gick jätte bra när det presenterades dagen efter. (A weeee). Vart en typisk dag för att tjäna in massa vuxenpoäng efter att ha levt ett hårt liv i helgen. Back on track och det var dags o dra o stor handla (Något som ger väldigt många vuxenpoäng). Så jag bestämde mig för att dra till Trader Joes

Trader Joes säljer organisk mat och utan alla andra lustiga tillsatser som finns här i USA. Plus att det är bättre pris än på den genmanipulerade maten. Så jag drog från skolan som ligger på 41 gatan och 5 aveny till långt ut på väst sidan av Manhattan till den 76 gatan. Manhattan är enormt så om jag hade gått sträckan hade det säkert tagit ca 40 min. Väl på Trader Joes införskaffade jag allt som fanns på min shopping lista.
Shopping ala Kalle Style
Kaos på vägen ut. Jag kom dit lite efter 18:00 då alla hade slutat jobbet så det var en enormt lång kö på vägen ut. Dom har 30 kassor på Trader Joes. Det är två personer anställda som ska visa vart kön börjar. En person som står när man kommer fram längst i kön som säger vilken kassa man ska gå till. Så det fungerar inte riktigt som man är van vid att det gör i Svedala.

Kommentarer
Postat av: mamma Susi

Jepp Kalle, nu får du många vuxen poäng! Både storhandla och tänka på miljön!!! Hoppas maten smakar!

Kramis mammi

2011-01-13 @ 12:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0