Poeten

Enda sen jag var liten och jag fick börja skriva i min Mormors gästbok så har jag alltid tyckt om att skriva tal och poesi. Det är också en sida som visar sig när jag har tagit ett glas för mycket.  Terapi för själen och mycket musik som har skrivits i tiden har varit under påverkan av diverse droger.

Ibland blir det natt
Allt är svart
Spelet är slut
Saknaden är för stor
Någon du saknar mer än din mor
Det finns ingen jour
Som kan lösa det du känner
De som försöker kallas dina vänner
Ibland blir allt svart
Som om det var natt
Du önskar att du fick fnatt
Ditt hjärta är inte på samma plats som din kropp
Det är därför det inte tar stop
Tårat och tjut
Denna kväll kommer inte att få något lyckligt slut

Det var ett band som var med på p3 och skulle spela på pride galan som sa att det är alltid lättare att skriva en deppig låt än vad det är att skriva en positiv. Jag håller nog inte riktigt med om det, men jag tror att människor lättare skriver dikter/låtar för att få skriva av sig och bearbeta en händelse och när man är på top glömmer man ofta bort att skriva av sig. Men jag ska motbevisa det genom att låta min inre poet skriv något sjukt bra och positivt.
Hemma i mitt "Pojkrum"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0