Nostalgi och Eurodance

Det är något speciellt med eurodance. En sån sorts hat kärlek som får mig att tänka mig tillbaka på mellanstadiet. När någon slår på Mr Vain med Culture Beat. Henke och jag sitter och spelar igenom gamla klassiker som;
http://www.youtube.com/watch?v=5P0_v__IOrE

Och andra mellanstadie-diskodängor som:
http://www.youtube.com/watch?v=cOrc37wNUqU&feature=related
Väcker dom där gamla känslor som tar en tillbaka till: Kronan, danstävlingar,hångelmadrassen och dom som man växte upp med.

DJ K och Dj Zipper lär fortsätta spela sköna låtar hela kvällen med en känsla av nostalgi allt från call me al, huricane gilbert och lite Nancy Sinatra på det ;) Vi satt även och lyssnade igenom lite "högstadie" låtar och konstaterade att vi verkligen hade dålig smak när vi köpte "Daddy Dj;s" skiva.

Det härliga med nostalgi är att man minns allt det roliga och tänker tillbaka på allt som man har hunnit med så pass länge i livet. Vilket faktiskt är en hel del. Jag tror att man ibland behöver ta en paus och se på allt man har gjort och känna wow vad mycket jag har hunnit med än så länge, men mer ska det bli. Nu ska vi se till att den här perioden här i New York blir något som vi kommer att minnas för resten av livet....
Henke och jag på väg hem från Munchen Hoben år 2007

Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Bra låter - nu" börjar det rycka i höfter och stjärt"...Ni ser nästan lite kära ut på korten!!!!!!!Ha,ha! Vet att ni bara är väldigt goda barndomsvänner!! Ha det gott!

2011-01-21 @ 18:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0