Hogwarts

Första gången jag läste Harry Potter var efter att jag hade skadat armen på en fotbollsträning. Jag tror att det var Sebbe som hade böckerna hemma så jag gick över och lånade dom tre första. Efter att ha läst i en timme så var jag totalt fast och läste snabbt ut dom tre första böckerna på några dagar. Det som fascinerade mig var att lärarna hade så stark personlighet och jag undrade varför inte mina lärare kunde bjuda på sig själv lika mycket.

Universitet i Linköping vart det inte heller någon särskillt personlig relation med lärarna, men däremot här i USA är det nog så nära man kan komma hogwarts. Lärarna trollar och får saker o ting o sväva HELT OTROLIGT.... Kanske inte på det sättet, men alla är mindre formella och vågar bjuda på sig själva på ett helt annat sätt. Genom att de vågar bjuda mycket mer på sig själva får man en större respekt för dom som lärare och lektionerna blir betydligt mycket roligare.
A-team in Action inför slutprovet i Business ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0