Fika på Fika

Saker som man för knippar med Sverige må vara många; Dalahästar, Blonda tjejer, Blåa ögon, Swedish fish, köttbullar, Ikea etc listan går att göra väldigt lång. Men idag gjorde jag Vanessa, Niklas och Anna något riktigt svenskt. Vi tog en fika på ett cafe som har det fyndiga namnet Fika. Jag slog till med apelsin juice, choklad bollar och drömmar.

Det intressanta med fika är att alla namnen står både på engelska och fika. De flesta i personalen är även svenskar vilket gör att man får den här känslan av att man befinner sig hemma i Sverige igen. På fika på 34 street finns även en stor fond väg som är fylld med en bild av Stockholm.

Att ta sig tid att bara sätta sig ner dricka en kaffe och ta en bulle är inte så vanligt här i New York. Utan mest så köper folk en kaffe på Starbucks när dom är "on the run". Plus att det var extremt kul att träffa Anna igen efter att hon hade varit i Sverige i några veckor. Nästa gång ni är i New York se till att ta en fika på Fika.

Första gången Jag, Anna, Niklas och Vanessa träffades allihopa på samma gång. En bild från i September på How I Met Your Mother baren.

Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Hello! Det här fiket stod det om i Aftonbladet härom veckan. Två svenska killar som äger, tror de hade/skulle öppna fler då det gick bra! Gott med en sittfika - pappa och jag tog en på Mokka i lördags. Idag åker din syster-yster på kurs till Stockholm på Lancome! Hon ska bo på hotell i två nätter och lära sig bli "georgius"..........Ha en bra dag! Kram mammi

2011-02-21 @ 06:24:17
Postat av: Pontus

Jag hoppas du frågade om en negerboll!

2011-02-21 @ 15:48:23
URL: http://pontuslinaochnorrmannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0