Svenska för nybörjare

Att lära ut Svenska för svenskar är nog inte så svårt om man har koll på alla skriv reglerna, men att lära ut Svenska till någon som inte kan uttala till exempel r,ä och ö så blir det en helt annan grej. Bara bra till exempel blir booorah braaaaah, men som sagt vad jag hört så måste svenska vara ett av dom svåraste språken att lära sig lite som för oss Svenskar att försöka lära sig Kinesiska. Kanske har jag en framtid som en Svenska tutor. Frågan är bara vad jag borde ta för företags/skolnamn.

Pedagogisk som jag är tänkte jag använda mig av beprövade metoder och ta hjälp av svenska för nybörjare: http://www.youtube.com/watch?v=AkHRNrMmkvg
Jag och Henke har även börjat tävla en hel del mot varandra på vetgirig för att värma upp inför veckans program av på spåret. Efter 29 poäng förra veckan och en 10:a Henrik Arnell så ser det bra ut inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Jag vill också tävla! Var går jag in?

2011-02-03 @ 22:11:35
URL: http://pontuslinaochnorrmannen.blogg.se/
Postat av: Kalle

Jag skickar en utmaning till dig så får vi se vad du går för, men adressen är http://vetgirig.expressen.se/ ;) Henke och jag hade en rejäl duel häromdagen....

2011-02-03 @ 23:35:46
Postat av: Erik

Dags att dra ihop en tallboda contest?

2011-02-04 @ 14:16:25
Postat av: Kalle

Låter som en bra ide Erik :) Vad heter du och Pontus på Vetgirig så kan vi försöka styra upp någon tävling... Skapa en liga eller något liknande.



2011-02-04 @ 22:31:15
Postat av: Erik

tog ett passande namn The_wise_one hehe

2011-02-05 @ 16:54:19
Postat av: Kalle

Skrev till dig på Vetgirig.... Känns som vi borde ta lite dueller imorgon ;)

2011-02-05 @ 21:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0