Its not about how hard you can hit

"Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't how hard you hit; it's about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That's how winning is done. Now, if you know what you're worth, then go out and get what you're worth. But you gotta be willing to take the hit, and not pointing fingers saying you ain't where you are because of him, or her, or anybody. Cowards do that and that ain't you. You're better than that!"
http://www.youtube.com/watch?v=uASVzkrEKgs

Jag är okej, men det har varit två intensiva dygn. Efter en väldigt trevlig utekväll så vart Henke och jag rånade/bestulna på våra värdesaker på vägen hem efter lördagens äventyr. Idag fick vi spendera 6 timmar på polisstationen, men på plussidan så hade dom mina kontokort och dom hade gripit den skyldige. Plus att vi fick även åka amerikansk polisbil mellan stationerna :) Så trotts allt så är det bra.....

Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Jaha du min son! Nu har det varit lite väl mycket action från din sida av Atlanten! Kolla upp det där med din extraförsäkring av Iphonen, maila och förklara. Hoppas kan man ju alltid. Sen vore det ju skönt om Henkes plånbok också kom tillrätta. Var alla saker kvar i din? Typ månadskortet och så?

Pappa vill Skypa med dig ikväll. Hoppas det funkar hos Douglas. Puss & Kram på alla hjärtans dag!

2011-02-14 @ 13:19:08
Postat av: gittan

Nej Kalle, nu sager jag som mamma Susi. For manga otrevliga saker har hant de senaste dagarna. Var radd om dig. NY ar harlig stad men farlig ocksa. Jag vagar snart inte lasa din blogg.Livet ar mera vart an fest. Kram

2011-02-14 @ 19:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0