Höga Hus

Hög hus ett svensk fenomen när det är ett lägenhetshus på ca 5-6 våningar. När själva idén lanserades var det säkert många som vevade med näven och sa att dom skulle förstöra den Svenska miljön o kulturarvet. Men 5-6 våningar är egentligen inte så högt. Något som jag har glömt bort medan jag har varit här som fascinerade mig när jag kom hit var hur stora alla husen var. Till en början tror man mest att allt är kuliser som hämtade ur en hollywood film. Efter ett tag börjar man fundera på vad som verkligen är i dom stora byggnaderna. Till slut glömmer man bort att dom står där. Däremot ju mer man kollar och om man försöker kolla med nya ögon ju fler saker upptäcker man.
En väldigt hög byggnad i Midtown... Nästan i klass med Tornet i Linköping...
Lite andra höga byggnader i närheten av 39 st och lexington
Först så syns Grand Central Station, men bakom den döljer sig den stora Chrysler Building. Samma byggnad som King Pin bor i Spider Man. I verkligheten så är byggnaden ägd av någon abu dabi investment group.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0