To make a Champion

"It takes a struggle, a goal and enthusiasm to make a Champion"


Arbete, Arbete och Arbete antar att det är de flesta svenskarna är tillbaka på sina kära arbetsplatser. Många sliter med saker och ting som de inte vill göra, men som Mikael Rickfors sjöng: Att göra det man måste är att göra det man vill. För det finns alltid möjligheten att lägga sig ner, ge upp eller att säga upp sig från det som man gör.

Ibland kräver det även att vi måste offra grejer som vi anser vara roligare än det som vi måste göra istället. Som den här helgen var jag inbjuden till Dans sommarstuga i Virginia. Jag har sett fram emot den här resan i några veckor nu, men igår så insåg jag att den inte kommer att bli av.  I alla fall inte om jag vill klara av att nå mina mål och ta mig dit jag vill nå. Inget Virginia den här helgen utan istället New York Public Libary och en dejt med alldels för många olika uppsatser. Jag läser ju 5 kurser den här terminen så jag antog att det skulle bli en hel del jobb och jag hade rätt.

Klart att det finns vissa dagar då det tar emot, men jag vill samtidigt göra det här. Jag gillar det som jag måste göra. T ex så skriver jag hur Doritos ska marknadsföra sig själva i Mexico. För er som inte vet det så är Doritos en produkt som tillhör Fritolay och produkten är tortillas med olika smak. Det är det här som jag vill göra och det här som jag kommer att spendera mina närmsta år med. Hade jag inte känt någon entusiasm över det som jag studerar just nu så hade jag varit på helt fel ställe.

Istället för att fokusera på vad som enbart är kul så som party på olika häftiga avenyer här runt om i staden så har jag börjat tänka framåt. Börjat bygga och försöka knyta kontakter inför framtiden. Förhoppningsvis kommer jag att kunna få till en intervju på Gucci PR avdelning de närmsta veckorna. Ser verkligen fram emot mitt internship. Men först så väntar det en hel del blod, svett och tårar för att få klart alla arbeten.



http://www.youtube.com/watch?v=TqXV9VTDyhg&feature=related

 

 

 

Gratz Arvid Waldner på 24 års dagen. Det var underbart att få snacka med dig igen och det ska bli kul att få ses snart igen.


Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Hello mr Goodlooking!

Det är bare slit och släp. Ingen rast och ingen ro!

Men det kommer ju att ge avkastning senare i livet!

Kämpa på! Älskar dig - kram Mammi

2011-08-19 @ 06:40:52
Postat av: Lena

Kämpa på Kalle mannen, vi håller alla fingrar och tår för dej. Kram från oss alla till bara dej <3

2011-08-19 @ 06:44:04
Postat av: papis

snygga bilder

2011-08-19 @ 07:58:54
URL: http://www.papis.se
Postat av: Gittan

Kram till The New Yorker.

Gittan

2011-08-19 @ 23:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0