Otis

Otis... Vad är Otis? Otis är bland annat namnet på Jay-z nya singel och även namnet på ett stort hissföretag här i New York.  Med tonerna till den låten så skriver jag detta inlägg.

Såg nu när jag var inne på bloggen att jag inte har skrivit något på 12 dagar.. Tur att ingen påminde mig om slappbetet och tack till Mido som sa åt mig att det var dags att dokumentera mina äventyr igen.  Mycket har hänt sen sist, men det här får bli en liten kort resume av de senaste veckorna.


De senaste veckorna har Jag och Daniela (Bild från festen efter tentan) plugat ihjäl oss till två stora tentor. Den ena tentan kändes kanon, men professorn hade en annan uppfattning. Däremot gick Psykologi tentan bra så det hårda arbetet betalade av sig.  Men man är ju aldrig bättre än sitt senaste resultat så nu ska jag skriva två uppsatser i International Marketing.

Vi pluggade hemma hos Daniela som bor på Wallstreet och den här utsikten är det uppe på hennes tak.


Ca 35 våningar upp och staketet är inte högre än så där. Vilket fick Beppe och bli aning chockad första gången då han var uppe på taket. Höjder och att säkerheten inte är den bästa är något som jag har lärt mig vid det här laget, men jag har svårt för att tröttna på utsikten.



På tal om utsikt så här ser det ut där jag och Dan brukar springa.  Våran löprunda avslutas nere i Astoria Park.  Super Svensken har ännu inte blivit ifrån sprungen av Amerikanen. Men det kommer alltid en dag då Eleven överträffar Läraren.



"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."



Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Fina bilder!! Keep on jogging! kram Mammi

2011-08-15 @ 22:10:09
Postat av: Gittan

Vet du att Otis hissar ar ett finskt foretag som startades av familjen Otis och fortfarande ags av dem.

For ovrigt gillar jag skarpt din blogg Kalle.

Kram Gittan

2011-08-17 @ 17:24:07
Postat av: Mamma Susi

vad gör du nu för tiden?

varför hör du aldrig av dig?

det är ett tag sen du skrev nåt - men vi syns på Skype ikväll/dag (pappa spelar i en golftävling)

Kramis

2011-08-18 @ 12:39:51
Postat av: Kalle

Gittan: Det visste jag faktist inte, men jag antar att familjen har gjort en rejäl hacka på sitt företag.



2011-08-18 @ 23:06:45
URL: http://neyorkcityboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0