Here comes the story of the Hurricane

Hell week eller rättare sagt moderjord slår tillbaka. 250 000 har hitills tvingats evakuera för den kommande orkanen som närmar sig New York. Låt mig backa till bandet några dagar innan jag berättar mer om orkanen.

Tisdag en helt vanlig dag med arbete och deadlines som måste avslutas. Det här var ingen vanlig tisdag för det var tydligen jordbävning på Manhattan som jag missade helt. Douglas beskrev det så här:

"Jag satt på min stol och någon sparkade till på den. Jag vände mig om och det var ingen där. Sen så kändes det som att någon sparkade på stolen igen."

Jag kunde inte göra några samtal på 2-3 timmar då nätet var totalt överbelastat. Men ingen skadades så livet går vidare, men som sagt en olycka kommer sällan ensam och så var det även inte i det här fallet.



Irene. Ett kvinnonamn som det knappt skrivits en sång om och nu ett namn som får folk att darra.  Jag introducerar ju givetvis orkanen Irene. Orkanen som har tvingat 370 000 människor att lämna sina hem. Delat upp staden i två halvor. Hälften rädda, skakade och som har satt sig i säkerhet. Andra halvan som säger att det inte bryr sig och att det bara är skitsnack om att det skulle vara någon fara för dem.

I vilket fall har Irene satt ett avtryck på människors liv denna helg. Affärer är stängda, tunnelbanan är stängd för första gången i New Yorks historia och det går att känna i luften att det inte är en helt vanlig lördag. Stämningen är tryckt och alla bara väntar på vad som kommer att hända.




Mannen som kom på att vi skulle döpa orkaner till kvinnonamn  kan inte haft ett sunt förhållande. Men samtidigt vad är mest skrämande orkanen Göran eller Katrina. Göran blir bara fult, äckligt och hemskt. Samtidigt som ett kvinnligtnamn ändå ger perspektiv till denna fantasitiska skapelse och kan få den hemska grej att framstå som vacker.



"Hoppas på det bästa, men förvänta er det värsta" - Obama


Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Vi kollar hela tiden på nyheterna och väntar på att du hör av dig! Datorerna på. Var rädd om dig! Mammi with love to you

2011-08-28 @ 14:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0