Times Square

Times Square New yorks hjärta. Där samlas varje dag tusentals turister för att titta på reklam som man kan göra hemma.  Fast att kolla på den på Time Square skapar en helt annan känsla. Igår var jag förbi på skolan och fixade det som behövde inför registreringen. Fick reda på att man kan söka scholarship som betalar en del av termingsavgiften så har igår natt skrivit ihop en riktigt cinderella story som förhoppningsvis ska ge mig schiolarship.


Igår fick jag även säga den klassiska frasen "I'am Queens boulevard". Var ute i Astoria i Queens och kollade på en ett rum som var riktigt billigt, men det tar nog ca 40 min in till centrum. Det verkade vara väldigt vettigt, men var väl inte det bästa läget plus att det finns nog bättre rum, men  700 dollar i månaden är billigt.

Senare på kvällen besökt jag Roosevelt Island som måste vara det mysigaste man kan besöka en sen kväll i New York. För alla som inte är bekanta med geografin i New York så är Roosevelt Island en väldigt liten ö som ligger i mellan Manhattan och Quuens. Där ute är allt väldigt lugnt samtidigt som det tar 10 min in till centrum med tunnelbanan. Där var jag på visning av ett rum som vart ungefär som uttagning till Idol. Det var 15-20 andra där som alla försökte imponera så mycket som möjligt på dom som bodde där. Det bästa med det var nog inte själva lägenhet som var awesome utan att man träffade 15-20 andra som också var på jakt efter någonstans att bo som bodde på diverse vandrarhem och hotell runt om i New York.
http://www.youtube.com/watch?v=yyyPLIcqstU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0