Shackmatt

Att hitta i New York är lite som att spela shack. Gatorna är uppdelade i streets och avenues. Skillnaden är att avenues går på lodrätt medan streetsen går vågrätt. Tur att jag är bra på shack ;)

Igår så träffade jag Robin utan för Hyhatt hotel som ligger vid Grand Central station. Det vart ett besök på grand central station innan vi besökt New Yorks motsvarighet till Turkiet china town. China town påminner om Turkiet på det sättet att man kan köpa väldigt billiga fake kläder,klockor, skor och smycken. Fast försäljarna här kan inte några fraser på svenska så som dom kan i Turkiet.


Igår så var jag förbi på skolan, men den var stängd då det var labourday, men jag var förbi på svenska kyrkan och sökte på lägenheter. Jag har en hel del bilder som jag kommer att ladda upp sen efter att jag kmr tillbaka på frukosten på skolan med dom andra svenska grabbarna. Jag ska även in och säga att jag har anlänt och få info av skolan. Det ser ut att bli en tredje natt på the pod hotel som för övrigt är ett riktigt bra hotel, men ska på två visningar ikväll så håll tummarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0