Central Park

Efter att ha bott ca 2 gator från central park i 2 veckors tid var det dags att för första gången besöka det. I måndags så vart det en löprunda runt hela central park vilket är någonstans mellan 5-7 miles. Sjukt gött och löpa runt för fick se var en hel del grejer låg som jag inte hade någon aning om var de var. Sprang bland annat förbi Guggenheim museumet och lite andra turistgrejer.  Löprundan tog typ ca 50 min så konditionen håller i trots all amerikansk mat ;) Men skulle inte förvåna mig om det är något skumt i vattnet här för det smakar ungefär som när man får en kallsup på simhallen.

Dagen efter så drog jag och "Maga" för att leta reda på den godaste hamburger stället i New York.. Och burgarna uppe på Burger Inc är faktiskt sjukt svår slagna... Tror burgaren är ca 500 gram och sen så får man pommes till. Efter det så behöver man inte käka något mer på ett bra tag. Plus att man måste pressa in den för att kunna få in den i munnen xD. Sen så tog vi en sväng genom Central Park som ligger på mitten av manhattan.. Sjuk kontrast till alla ljud och all hets så kommer helt plötsligt denna lugna plats. En plats med massa träd, fotbolls mål, sjöar och tusentals människor som springer.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Hehe, kranvattnet drack jag endast i extrema nödfall, det smakar verkligen simhall.



O Central Park ser ju verkligen sjukt stort ut.

2010-09-23 @ 21:19:42
Postat av: Mamma Susi

Ha det så kul ikväll!

2010-09-23 @ 21:27:52
Postat av: Kalle

Pontus: Köpte du vatten i butiken någon gång lr? Mjoo är samma här max ett glas... Går ju inte dricka för att det är gott direkt....

2010-09-23 @ 23:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0