Thanksgiving

Idag så sitter jag här på dejt med en bok och under dagen har jag dejtat business böcker, excel böcker och alla möjliga böcker. Nästa vecka är det midterm dags igen så kommer bli en hel del med böckerna de närmsta dagarna.
Men nog om idag plugga ska det göras och nästa vecka är det bara A som gäller.

New York i ett nötskal http://www.youtube.com/watch?v=uu_zwdmz0hE&feature=related klockren

Så igår var det thanksgiving helgen då halva New York flyr stan för att åka dit där dom är födda och uppvuxna i Amerika. Så det var ungifär som att befinna sig i en en zombie film igår. Tunnelbanan var nästan helt död och på gatorna så var det nästan tomt överallt fast klockan bara var sex på kvällen. Vi drog och käkade middag på ett ställe som Maja hade bokat. Det vart turkey åt folket, förrätt, efterrätt o lite annat innan vi drog vidare till en irländsk bar. Där visade jag varför jag har medaljen hemma från när jag var 4 år (Dart medaljen från kanarie öarna) och spöade alla som utmanade mig i dart. Kalle dart mästaren slog till igen ;D. Thanksgiving känns väldigt amerikansk, men vi borde införa det i Sverige då det alltid är nice med en högtid då man kan träffa familjen plus att man är ledig varje torsdag o fredag i slutet av November.
Anna kollar igenom menyn. Hon tog inte thanksgiving middagen o fick nog världens tråkigaste sallad.
Vanessa och Nicklas inväntar förrätten med stor spänning....
På tunnelbanan på väg till Lower East side för att möta upp Douglas och några kompisar till han.

Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Kul att se dina vänner! Du ska snart få träffa din familj och flera av dina gamla vänner kommer väl hem till julen, till Linköping Sweden, Så du får en dos av oss gamla vanliga!! Videon var jättebra och jag blev sååå sugen på att komma och hälsa på dig. Men det ska vi ju senare....Kramar Mammi

2010-11-27 @ 08:47:20
Postat av: Niklas

Det är faktiskt Niklas med K och inte ck. ;)

2010-11-28 @ 19:14:10
Postat av: Kalle

Niklas du får byta namn för bloggens skull ;)

2010-11-29 @ 02:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0