Tgi Friday

Var på TGIF igår och käkade med torsdagsklubben. Sjukt god mat, men typ som att gå ut och äta hemma, men sjukt värt och unna sig något extra ibland. Mästerkocken slog även till i onsdags och lagade thaiwok och jag fick hjälp av min assistent "Maga" som för övrigt facerapde (facebook) när hon fick långa min dator. TACK för den bara så du vet hämnden är ljuv ;)

Idag så ska jag träna för första gången med cross country running laget så dags och sätta på sig löpskorna om några timmar och dra ut och springa..... Har mitt första riktigt stora prov nästa vecka som är på en tredje del av betyg i Business så har börjat plugga temer som the private enterprise system = Capitalism = In The Private Enterprise, system companies are privately owned and operated for profit. The  system rewards firms for their ability to perceive and serve the needs and demands of consumers etc etc... Så hjärnan är full med Business termer och mer ska in för nästa torsdags så smäller det....

Jag fick även besök av halva Italien häromdagen då hyresvärden och några till tittade förbi och förklarade hur man skulle källsortera i New York... Funderar på att flytta till Italien och lära ut vett och etikett... Hur beter man sig då vettigt om man är från Italien? Steg nr 1 pratade högt nästan som om du skulle skrika. Steg 2 prata i munnen på alla andra och avbryt andra. Steg 3 Prata gärna lite italenska i mellan åt och försökt låtsas som att du inte kan prata något annat än Italenska... Steg 4 Drick 5 redbull innan du går igenom alla dessa steg och försäkerhets skull drink en espresso.

Ikväll så ska jag på 19 års fest och det blir australien style :) Jag har en känsla..............
http://www.youtube.com/watch?v=wa2nLEhUcZ0

Kommentarer
Postat av: Gittan

Viva Italia ! Viktigt att kallsortera spagettin sa den inte trasslar ihop sig.

Hur festar man Australian style?

2010-10-23 @ 06:44:33
Postat av: Pappa

Låter underbart !! Tur man är svensk:)

2010-10-23 @ 11:32:11
Postat av: Kalle

Nu vart vi så rädda för o källsortera fel så vi har sparat alla soppor i lägenheten till idag då det är soppdag och det luktari nte gott.



Jag var på fest hos en kompis som fyllde 19 år och hon är från Australien. Så därför vart det fest Australien style.

2010-10-24 @ 18:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0