Prayer for the weekend

Efter en hård vecka med mycket plugg och ytterligare lite plugg på fredagen så var det äntligen HELG. Så himla gött och bara kunna koppla bort allt för ett tag och gå ut o njuta. I fredags så drog Jag, Andrea och hennes kompis Tina som var på besök till Doubble Crown (tror ialla fall att det hette så) och käkade. Väl där mötte jag upp Dogge innan vi begav oss ut på en riktigt händelserik natt. Men så är det alltid här man vet alltid vart kvällen börjar i New York, men var den slutar kan man aldrig tänka sig.
På Lördagen mötte jag upp med Fredrik Halvorsen som hade vunnit en resa hit till New York tack vare hårt slit i Norge. Hans fötter fick sko skav som heter duga efter en lång shopping tur på Manhattan. Var ett bra tag sen vi hade träffats sist i Norge och kollat på LHC uttåg mot Djurgården i hockey. Men alltid gött och träffa gamla goda ansikten. Nästa person som kommer hit blir Pihl i November och det kommer att bli sjukt awesome. November kan lätt bli en av de bästa månaderna på året....

Jag bygger från grunden
på all skit som har hänt
det är min tur nu
vinden har vänt

Ibland må det vara mottigt och kanske inte det roligaste att inse att man måste plugga 200 procent istället för 100, men FUCK IT. Jag är i New York och jag tänker lyckas med det här, leva livet och njuta av att jag är här. Oavsett om jag måste arbeta som en galning i några veckor så är jag ändå i New York o det går inte beskriva hur grymt skönt det känns.

Ingen dag är sig lik här och massa nya människor och det går inte förstå hur stor den här staden är. Däremot har jag nog aldrig fått så mycket komplimanger för hur jag klär mig förut som här i New York. Nästan dagligen är det någon okänd människa som antingen kommenterar äns skor,byxor, skjorta lr glasögon. Plus att när jag ibland drar och käkar lunch ensam så är det bara sätta sig bredvid någon o börja prata. Igår snacka jag med några från Conneticut som var här för och besöka comic con. I lördags hookade vi upp mot slutet av kvällen med några som jobbade med att framställa nya läkemedel mot cancersjukdomar till att senare på fyllekäk stället träffa en person som bor typ i fattigaste delen av stan. Men något som dom alla har gemensamt är den öppna trevliga attityden. Något som vi svenskar verkligen måste lära oss är att våga prata mer med varandra istället för att sätta sig så långt bort på bussen som det går från närmsta människa eller att låtsas om som att det är farligt att prata med folk. Nu ska jag dra hem och laga lite käk skriva klart min uppsats.

Don't aim for success if you want it; just do what you love and believe in, and it will come naturally.



Kommentarer
Postat av: mamma susi

Kul att du äntligen skrev lite nytt igen! Den lilla versen var bra - egen text eller lånade ord? Du har väl alltid varit välklädd.....kul att okända kommenterar det! Kramis

2010-10-12 @ 06:17:19
Postat av: mamma susi

Jag kom på det(tror jag) det är Petter som skrivit Vinden har vänt!!??

2010-10-12 @ 11:42:56
Postat av: Renea

2010-10-12 @ 14:09:19
Postat av: Renea

Håller tummarna før att allt går igenom! kul att læsa dig blogg o drømma sig bort, du ær grym, keep up with it, du fixar din essay! :D

2010-10-12 @ 14:14:09
Postat av: Kalle

Mamma; joo det var petter med vinden har vant



Renea: Thx for the support :)

2010-10-13 @ 15:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0