För ett år sen

Bara kom och tänka på att vi människor sällan vet vart vi är på väg någonstans... Jag satt och tänkte tillbaka på vad jag gjorde för ett år sen och jag hade absolut inte kunna föreställa mig att jag skulle befinna New York ett år senare...

Oavsett om vi planerar för vad vi kommer att göra om ett år så tror jag det inte är säkert att vi kommer att göra det som vi planerade ett år senare och saker man planerar fem år fram över anser jag att det är ännu mindre troligt att man kommer att göra. Varför? Mycket anser jag har att göra med tillfälligheter. Många människor tror att det är dom stora besluten som förändrar livet, men det är dom små grejerna som leder till dom stora. Dom där små ideerna som växer sig stora och får oss att ta beslut sen som får oss att hamna på ställen vi aldrig skulle kunna tro att vi skulle hamna på. Om tio år kommer jag säkert se tillbaka på allt och le hur alla dessa små saker fick mitt liv att bli som det blev. Men tills dess ska jag njuta av livet och se till och göra något av varje dag.

Så vart var jag för ett år sen då. Jag hade just kommit hem från jobbet hälsat på Henkan och Viktor. För att sedan sätta mig brevid dom i soffan medan Viktor lyssnade på hans new thing "No one sleeps when I'm awake"... Nu ska jag ha lägenhetsvisning så dags för awesome housing och ha ytterligare en visning ;)
Jag och Henkan för ca ett år sen i våran första lägenheten....

Kommentarer
Postat av: Enet

Hehe nice =) förresten fick du nån skatteåterbäring från Norge? Jag fick 7200 norska helt oväntat :P

2010-10-26 @ 05:57:40
Postat av: mamma susi

Ja, du har rätt Kalle. Man vet aldrig vad som döljer sig runt nästa hörn! Och när det går motigt kan man tänka:

Att varje steg bakåt, leder framåt!

Lycka till att håva in nya roomates!

Kram Mammi

2010-10-26 @ 06:27:50
Postat av: Kalle

Jag fick typ 13000 i sommras, men ska kolla om det har kommit in något mer på kontot :) NIce med 7200 norska bara så där... Vad jobbar du med nu för något då?

2010-10-27 @ 04:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0