Guds Stad

Satt och kollade Guds Stad igår med Angy och Robin. Var ett bra tag sen jag såg den sist så kom inte riktigt ihåg allt, men filmen handlar om livet i kåkstäderna i Brasilien. Om brottsligheten och hur det är att växa upp där. Det kanske inte låter lika spännande som filmen är, men många tvister och filmen ligger på top 10 på imdbs lista. Så om du inte har sett den ladda ner den/ köp den direkt. Jag följde med Angy till tunnelbanan och vi drog in på en affär som har öppet dygnet runt. Killen i kassan trodde att vi snackade portugisiska så lite påverkat kanske man blev av Rocket och Lil Ze.

http://www.youtube.com/watch?v=6bXVlNPA8f4&feature=related

Hade en väldigt sen midterm i Business igår och det kändes faktist riktigt kanon. Tror faktist att jag spikade alla frågor förutom en så nu är det bara invänta torsdagen och se om jag har rätt. Men det känndes sjukt skönt. Nu är det bara en vecka kvar i skolan och det börjar verkligen dra ihop sig och bli mer att göra för varje dag som går. No Pain No Gain som Arnold Schwartzenegger sa.  En vecka och på torsdag nästa vecka sitter jag och Angy på ett flyg mot Amsterdam. I Amsterdam byter jag plan och beger mig mot Världs metropolen Linköping.
Central park.............
Fredagen den 17:e klockan 15:30 så anländer ett plan till Linköpings flygplats. Ses snart..................

Kommentarer
Postat av: Mamma Susi

Hoppas att du har full pott på provet! Guds stad var en jättebra film, och tragigsk. Tur att man inte bor där! Fina kort på dig! Kramis

2010-12-08 @ 05:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0